Metal Guitarist Forums banner

files

  1. General Music Discussion
    https://www.reuters.com/article/us-guitar-center-bankruptcy-idUSKBN282058
  2. General Music Discussion
    Hmm... here comes the shit storm. Gibson guitar maker files for Chapter 11 bankruptcy protection
  3. Guitar: Tech, Electronics and DIY
    So I replaced the nut on my tele with a graphtech nut but I used a bit too much glue and the nut is now sitting too high. I know what I need to do, I need to remove the nut and sand down the slot to remove the glue and then glue it in again (with a bit less glue!). I'm not sure what kind of...
  4. Guitar: Tech, Electronics and DIY
    I accidently got a lot of superglue on one of my nut files so it's very difficult to file the nut now Can I remove the superglue in any way?:scratch:
  5. Computers, Electronics, Gaming & IT
    I've been meaning to get around to this for a while. My old laptop died a pretty long time ago because of unknown reasons. One day it just didn't switch on at all, and no light showed at the side (as it normally would) when I plugged the charger in. Now I have a Macbook Pro but I'd like to...
  6. Music: Recording Studio
    I've got a few buddies that didn't know how to edit the MIDI files they have available to them from EZDrummer, nor did they know about the multi-out, so I made a quick video going over the two. I'm sure most of you who use EZD know about this stuff already, but just in case there was someone who...
  7. Computers, Electronics, Gaming & IT
    This is likely a long-shot, but has anyone ever worked with a program called "Quick-Service", a 20+ year old DOS program? Alternatively, how can I access the data in a .dat file produced by this software? Likely jumbled if I go for NotePad or Emacs? A buddy uses this in his shop, and it...
  8. Guitar: Instrument Discussion
    Are there any CAD files for guitars like Jackson or ESP soloist/Ms? The guy I'm talking to about a custom build prefers using his CNC machine rather than building by hand because of precision and so far it seems like he only has regular strat type stuff, and he said if he was to make new CAD...
  9. Art, Movies, Books, TV & Media
    Anyone else reading this? I know there are a lot of Dresden Files fans here. 20% in or so on the Kindle. Don't know what to make of it yet. Might be a little too young adult/steampunk for my tastes. Or maybe it just seems young adult-y since I am coming off a bunch of extraordinarily grim...
  10. Music: Recording Studio
    A few days ago, I got the bug to try to see if I could get close to John Petrucci's tone in a stem I found on YouTube for On The Backs of Angels. The tone in that stem is really similar to the awesome Crunch channel tone Petrucci gets in the Proto Playthrough video, so I used the settings Mesa...
  11. Music: Recording Studio
    Hey guys, my name is Leon, and I'm basically new to this entire section of the forum :lol: Thing is, the guys in my coverband are getting restless and want to start writing some originals. Since I've never done that before, it's pretty scary, but definitely exciting at the same time. What...
  12. Music: Recording Studio
    nope :nope:
  13. Art, Movies, Books, TV & Media
    Saw this advertised somewhere. Anyone read it? Is it any good? I don't normally like Steampunk, but I REALLY like Dresden Files.
  14. Music: Recording Studio
    Hello everyone! I've had this problem since I started recording my stuff, so if anybody knows what is going on, it would help me a A LOT. When I record my guitar directly through my interface it has too much low end and it's making it harder to me to get a decent guitar tone. I'll leave the...
  15. General Music Discussion
    https://torrentfreak.com/prince-hits-music-pirates-with-22m-lawsuit-140127/
  16. Computers, Electronics, Gaming & IT
    Since I don't really have any spare change on me to get a decent movie editor right now. Is there a way to make .Mov files work on Windows Movie Maker? Actually... I think my computer figured it out. :lol: Noob question though. Since that works now how about we make this into what would be a...
  17. Art, Movies, Books, TV & Media
    I started this series just over two months ago, and am halfway through the 14th book right now. The Dresden Files series by Jim Butcher Fucking awesome reading, though it's killing my sleep patterns because I just can't put the damn things down at night. :lol:
  18. Computers, Electronics, Gaming & IT
    Anyone else find that the answer file generation for Windows 7 is fucking ridiculous? Windows XP had a nice wizard that guided you through it step by step, but to just create a simple file so you don't have to plug shit in to the setup for Windows 7, you have to choose shit from a list of like...
  19. Music: Recording Studio
    god i suck :( why did i even record this shit? :nuts:
  20. Computers, Electronics, Gaming & IT
    They filed Chapter 11. The Escapist : News : Lenders Object to THQ Bankruptcy Sale and now this: THQ to be auctioned off title-by-title - Gameplanet New Zealand I got Metro 2033 for free when they offered it. It was a great marketing tactic to get people to buy the sequel that will be...
Top