Metal Guitarist Forums banner
21 - 40 of 48 Posts
Draadloos geplaatst (Hivemind: Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 4_2_1 zoals Mac OS X; en-us) AppleWebKit/533.17.9 (KHTML, zoals Gecko) Versie/5.0.2 Mobiel/8C148a Safari/6533.18.5)

Werkt prima man. Zeker even proberen

Ik dacht dat het niet mogelijk was met actieven? Volgens de OP.

Bovenal wil ik het doen met mijn RGA, omdat deze een standaard actieve EQ had met de standaard actieven.

Dus die schakelaar vervangen door iets nuttigs is een goede zet.

Geweldige thread. De grafieken worden zeer gewaardeerd, ik vind het leuk om zoiets te zien dat daadwerkelijk laat zien wat er echt gebeurt, in plaats van vervelende vage termen als "meer organisch, meer warm" te gebruiken om het geluid te beschrijven

Nog een stap verder

DPM,

Hartelijk dank voor de duidelijke en beknopte post over de passieve bas-cut regeling.
Ik heb het onlangs geprobeerd en was erg blij, zelfs met de eenvoudige passieve vorm met behulp van de 0,0033 microF condensator.

Ik heb een paar vintage gitaren (enkel volume, enkel toon) die ik zou willen aanpassen, maar ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om de eenvoudige passieve low-cut mod te introduceren op een 500 kohm pull-pot, zodat deze in de "down positie" zou functioneren als een normale toonregeling (d.w.z. high-cut, tegen de klok in - volledig signaal in de volledige klokpositie) en wanneer uitgetrokken de high-cut zou omzeilen en het low-cut circuit zou activeren (bij voorkeur met de maximale cut in de volledige klokpositie) - zodat men het beste van beide werelden kan hebben.

Ik ben niet competent genoeg om te weten of dit kan en zo ja, hoe het moet, maar ik durf te wedden dat u de antwoorden heeft! Hartelijk dank bij voorbaat voor het overwegen van mijn vraag -

Nogmaals bedankt voor uw post en expertise!

AABCEH

Discussion starter · #32 ·
Necrobump omdat ik dit allemaal gemist heb...
Je kunt het nog steeds doen met de blackouts man
Ik dacht dat het niet mogelijk was met actives? Volgens de OP. Meer dan alles wil ik het doen met mijn RGA, want die had een standaard actieve EQ met de standaard actives. Dus die schakelaar vervangen door iets nuttigs is een goede zet.
Het is mogelijk met actives, absoluut. Je hebt een 25k of 50k pot nodig en waarschijnlijk verschillende condensatorwaarden. Ik heb niet gekeken naar de cap-waarden voor lage impedantie circuits.
DPM, Veel dank voor de duidelijke en beknopte post over de passieve bas cut control. Ik heb het onlangs geprobeerd en was erg blij, zelfs met de eenvoudige passieve vorm met de 0,0033 microF condensator. Ik heb een paar vintage gitaren (enkel volume, enkel toon) die ik zou willen aanpassen, maar ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om de eenvoudige passieve low-cut mod te introduceren op een 500 kohm pull-pot zodat in de "down position" het zou functioneren als een normale toonregeling (d.w.z. high-cut, tegen de klok in - volledig signaal in de volledige klokpositie) en wanneer uitgetrokken de high-cut zou omzeilen en het low-cut circuit zou activeren (bij voorkeur met de maximale cut in de volledige klokpositie) - zodat men het beste van beide werelden kan hebben. Ik ben niet competent genoeg om te weten of dit kan en zo ja, hoe het moet, maar ik durf te wedden dat jij de antwoorden hebt! Veel dank bij voorbaat voor het overwegen van mijn vraag - Nogmaals bedankt voor je post en expertise! AABCEH
Ik heb dit net snel geprobeerd te tekenen en het ziet er niet naar uit dat een push/pull het zou doen. Ik kan me vergissen.

Dus, voor een of andere wederopstanding: Mijn wervelende groene Japanse Soloist SLAT3-7 is VEEL donkerder dan mijn CS Soloist 7. Na twee jaar (en vijftien (!) pickup-combinaties) besloot ik een van deze bedieningen (500K, 0,0033uF cap) toe te voegen aan mijn standaard Wolfetone JB/Jazz-combo, omdat het modderig wordt, vooral op de B-snaar. De eerste tests zijn positief geweest, hoewel ik misschien de 1M-versie nodig heb. Toch heeft het zeker de lage tonen aangescherpt. Ik zal meer weten nadat ik het via mijn versterker heb gespeeld.

Discussion starter · #34 ·
:yesway: Ik eindigde met .022 en 500k op mijn 8-snarige gitaar met de laatste set pickups die ik erin had, het lijkt erop dat je de waarden echt moet aanpassen om ze geschikt te maken. Mijn nieuwste pickups zijn strak genoeg om het helemaal over te slaan, maar ik ben nog niet toegekomen aan het wikkelen van een set voor mezelf.

Geweldige Mod

Heel erg bedankt voor deze thread, ik heb hem op al mijn drie gitaaroptredens. Ik heb de setup voor de Fender TBX die eerder werd genoemd op één gitaar, hij staat hier onderaan de pagina:
https://sites.google.com/site/phostenixwiringdiagrams/modified-tbx-tone-control
Snijdt bas op de ene manier, treble op de andere manier.

Ik weet niet, misschien had het te maken met het plaatsen van deze mod op een Fender met single coils, maar toen ik de socket tip eerst op de 500K bass cut pot aansloot, sneed hij nauwelijks bas, en met het volume uit en geen handen op de gitaar kreeg ik een luid gezoem. Toen ik de socket tip eerst op de volumepot aansloot en daarna op de bass cut pot en daarna verder op de selects switch werkte het prima.

Dat was in ieder geval mijn ervaring. Nogmaals bedankt!

Discussion starter · #36 ·
Geen zorgen! Ik kan me op dit moment de verschillen tussen die twee bedradingen niet helemaal voorstellen, maar dat komt waarschijnlijk door de wijn in mijn systeem :/ De TBX-mod is best interessant, waarschijnlijk nuttiger dan de conventionele bedrading.

21 - 40 of 48 Posts